Na afscheid in Tamale, genieten in een luxe hotel! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ashley Winkel - WaarBenJij.nu Na afscheid in Tamale, genieten in een luxe hotel! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ashley Winkel - WaarBenJij.nu

Na afscheid in Tamale, genieten in een luxe hotel!

Blijf op de hoogte en volg Ashley

30 September 2015 | Ghana, Accra

Onze laatste paar daagjes in Ghana zijn aangebroken. Wat zijn de de afgelopen weken voorbij gevlogen. Dit is wel echt een reis die ik niet had willen missen! We hebben veel dingen meegemaakt, gezien, gedaan, ervaringen opgedaan en nieuwe mensen leren kennen. Echt iets om nooit meer te vergeten!

In het laatste weekend dat we in Tamale waren zijn we samen met ons huisgenootje die ook uit Nederland komt, naar Kintampo gereist. We kwamen als laatste bij de trotro aan dus werden er lekker in gepropt! Nou dat heb ik geweten. Door dat de wegen hier niet altijd even vlak zijn, is het fijn om continu met je knieën tegen een stang aan te knallen wanneer het busje door een kuil rijd. Het resultaat de volgende dag bont en blauwe knieën! Hahah
In Kintampo hebben we watervallen gezien. Je had hier 3 watervallen. Leuk en gezellig om nog even samen te doen.

Ook hebben we van dit gastgezin afscheid moeten nemen van ons 2e gastgezin. We hebben hier echt een super tijd gehad! We werden op en top verzorgd en hoefde helemaal niks te doen. Af en toe hielpen we toch een handje mee, want helemaal niks doen konden we toch niet.
Als afscheid hadden we een klein feestje. Wij hadden lekker pannenkoeken gebakken, waar de kindjes heerlijk van aan het smullen waren. Nadat we de pannenkoeken op hadden hebben we het gezin een bak met allemaal levensmiddelen en cadeautjes gegeven. Onze moeder keek haar ogen uit, en zei meteen: dank jullie wel, god zegent jullie.
Ook wij kregen van onze moeder en oma een cadeautje. Van onze moeder 2 armbandjes, zodat we altijd aan haar terug zouden denken. En van onze oma een grote lap stof om nog iets moois van te laten maken. Heel erg lief! De volgende dag toen we gingen kregen we nog dikke knuffels van de kinderen en onze moeder. Het was lastiger om van dit gezin afscheid te nemen. We gaan de twee meiden en kleine vriend missen!

De terugreis naar Accra hadden we een binnenlandse vlucht. De busreis van 13 uur vonden we naar 1x wel prima. Maar ook op het vliegveld hebben we wat enkele uren moeten wachten. Onze vlucht zou om 13:30 uur zijn. Maar het is Ghana dus natuurlijk niet op tijd! Omdat we zo lang moesten wachten kregen we op het vliegveld gratis drinken en koekjes. Erg aardig dachten wij. Maar dan neem je een slok van je drinken en dan denk je van bah wat zit hier voor een rare smaak aan. Dan kijk je naar de datum en dan is het al super lang over de datum. Namelijk van 2014! Toen we dat zagen kwamen we niet meer bij van het lachen. En krijg je van die uitspraken; als je nog geen voedselvergiftiging hebt gehad dan willen ze je als nog dood hebben.
Uiteindelijk na 3,5 vertraging stegen we om 17:00 uur op. In het vliegtuig gezellig de foute party luisteren en hiervan de slappe lach krijgen. We werden echt aangekeken door de andere mensen van "zijn hun wel helemaal oke?" Haha

In Accra zouden we nog 1 nacht overnachten in het Pink Hostel. Hier kregen we van onze organisatie een oorkonde en een bedankje dat we vrijwilligerswerk gedaan hadden.
En toen op naar het hotel!

Toen we bij het hotel aankwamen keken we onze ogen uit. Z'n mooi en luxe hotel! Bij de receptie kregen we een heerlijk welkomstdrankje. Onze kamer is ook prachtig! Hij is zo groot dat je er zelfs in kan dansen. We voelen ons hier net twee prinsessen. Ook hebben we al genoten van de heerlijke douche. Gewoon jezelf weer schoon voelen. Wat is dat toch een lekker gevoel!
Nu heerlijk genieten en vakantie vieren!

Tot snel weer in Nederland!

Liefs Ashley

• 30 September 2015 - 12:48

Annemieke:

Wat een leuk verslag! Tot gauw!!