Vertrek richting Ghana en de eerste dag. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ashley Winkel - WaarBenJij.nu Vertrek richting Ghana en de eerste dag. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ashley Winkel - WaarBenJij.nu

Vertrek richting Ghana en de eerste dag.

Blijf op de hoogte en volg Ashley

02 Augustus 2015 | Ghana, Accra

Nou dan is het eindelijk zo ver, de reis naar Ghana kan beginnen. Maar dan heb je het afscheid nemen op Schiphol. Wat een hel is dat. Maar goed, ook daar zijn we overheen gekomen. Al snel mochten we het vliegtuig in. Verder hebben we een goede vlucht gehad, wel wat turbulentie maar dat viel op zich nog wel mee.

Tijdens onze vlucht kregen we een maaltijd aangeboden. Deze smaakte op zich best wel. Na de maaltijd werden er doekjes uitgedeeld. Wij dachten dat is wel lekker om onze handen schoon te maken. Nou dat doekje was echt mega heet, waardoor we onze vingers half verbranden. Hahah maar naar dat het doekje was afgekoeld was het lekker.

We werden opgewacht door iemand van de partnerorganisatie SYTO. Hij bracht ons ook naar het hostel waar we de eerste dagen verblijven tijdens onze introductie.
In het hostel kregen we een kamer waar we met nog met andere reizigers moesten slapen. We gingen als snel slapen, want z'n reis is toch best vermoeiend.

Dag1
We werden door een gids van SYTO opgehaald en we gingen met hem naar de haven. Hier was een sloppenwijk rondom. Hier zijn we met de gids ook doorheen gelopen. Dit was echt heel indrukwekkend om te zien. Ook de kinderen komen meteen naar je toe lopen en je overal aanraken. Heel apart om mee te maken. Verder zijn we in een toren geklommen, naar een Afrikaanse markt geweest en naar het strand geweest. Het was een erg leuke maar indrukwekkende dag.

Liefs, Xx

• 03 Augustus 2015 - 06:33

Annemieke:

Hoi Ashley,
    Leuk om iets te horen, lezen. Ik geloof best dat alles zo indrukwekkend is. Zo'n andere cultuur! Dit ga je nooit meer vergeten. Veel plezier samen!

Groetjes, Annemieke

• 03 Augustus 2015 - 13:26

Marit:

Leuk om te lezen! En fijn om te zien dat jullie goed aangekomen zijn daar. Succes met de introductie:) liefs!